poniedziałek, 13 lipca 2020

Walka klasowa zaostrza się!

Walka klasowa zaostrza się. SBB zamieściło ostrzeżenie przed moją osobą (bo nie za bardzo znam innych amatorów prawa prowadzących blogi). Robi się nareszcie klarownie kto jest kim we frankowej układance. Notatka szybka, chwilami emocjonalna.




Od 5 lat prowadzimy walkę. Szukamy prawdy, poznajemy prawo. Działamy; spieramy się; kłócimy; błądzimy. A tu nagle 13 lipca 2020, w dzień po 12 lipca, gdy klażdy z nas musiał dokonać ważnego wyboru, ponownie każdy z nas musi w swoim sumieniu odpowiedzieć kto jest kim.

Tutaj jest ostrzeżenie publiczne SBB: https://bit.ly/3iZ1eZY Czytając tekst SBB widzimy w nim takie oto zdanie:


W sytuacji, gdy ktoś rozpoczyna działalność na rzecz konsumentów od spotkania z przedstawicielami lobby bankowego lub z samymi bankierami, to zachowujemy ostrożność, co także  Wam  zalecamy.

To o mnie. Przeszedłem do historii. Bo tylko ja - jako jedyny i jako ostani spotkałem się z Zarządem ZBP. Prezes J.Bańka zaprosił mnie na spotkanie po tym gdy skierowałem doń List otwary. List jest tutaj: https://bit.ly/2OmgmTg



W sprawie spotkania z ZBP to to było wspaniałe doświadczenie pokazujące, że prosty amator może pokonać intelektualnie wielkiego gracza. Panom na spotkaniu szczęki opadły, a jednego z nich to chyba nawet wyrzucili, bo go więcej nie wiedziałem. To był moment gdy zrozumiałem jak jesteśmy silni i jak słaby jest przeciwnik. 

Tutaj jest prezentacja, którą pokazałem Panom Bańce i Białkowi (wtedy jeszcze dyrektor działu prawnego)  w listopadzie 2015: https://bit.ly/3j1EsR9



Zabawne, że aktywność SBB spowodowała publikację "24 prawd", a moja spowodowała, że "waloryzacja" została usunięta z dyskursu, a ZBP usunęło kompromitujący tekst ze swoich serwerów. SBB emocjami wzbudziło ZBP; a moja skromna i pracowita osoba dokonała rozjechania i obnażenia rażących błędów  prawników ZBP.




Dla osób młodszych (w walce) przypomnę, że zaczynałem nie od spotkania ZBP, tylko od publikacji broszurki "Waloryzowany kredyt hipoteczny" (maj 2015), która stała się dla wielu początkiem ich drogi z walką o sprawiedliwość. Oto ona: http://tiny.cc/ryer9y



Nieporadność ataku ma moją skromną osobę jest porażająca. A zaznaczę że dzieje się to w momencie gdy zgłosiłem nieuczciwą (a kręcącą się w cieniu SBB) kancelarię prawniczą do UOKiK, a innego przyjaciela SBB (i lidera grupy kancelarii) zgłosiłem do Komisji etyki za odmowę przedstawienia mi oferty. 



I w momencie gdy krytykuję wychodzące daleko poza system prawa i bardzo szkodliwe i chroniące banki wywody prowaniczki, która zdobywała honory w okresie PRL, budując podstawy pod łamanie zasady walutowości przez tzw. waloryzację- E.Łętowską i jej (chyba) wychowankę A.Wiewiórowską, która w mediach otwarcie mówi, że trzeba pomóc bankom, bo my już wygrywamy.



Dzieje się! Walka klasowa zaostrza się. Stay tuned!




PS. Zastanawiając się jaka jest rola SBB proszę przejść przez następujące pytania, czy organizacja SBB:


  1. Czy przy cichej akceptacji SBB prawnicy rozwinęli swoje małe imperia zarabiając na każdym z nas 20.ooo - 50.ooo zł?
  2. jakkolwiek rozwinęło wiedzę na temat zasad kontraktowych z pełnomocnikiem
  3. jakkolwiek wpłynęło ka kształtowanie uczciwości na rynku usług prawiczych
  4. jakkolwiek rozwinęło wiedzę na temat tzw. KZP
  5. jakkolwiek rozwinęło wiedzę na temat zwrotu kosztu procesu 
  6. jakkolwiek rozwinęło wiedzę na temat prowadzenie sporu z bankiem ukierunkowanego na mediacje
  7. jakkolwiek rozwinęło wiedzę na temat zbieranie mocnych argumentów koniecznych do mediacji
  8. jakkolwiek rozwinęło wiedzę na temat wykładni ustawy
  9. jakkolwiek rozwinęło wiedzę na temat wykładni umowy
  10. jakkolwiek rozwinęło wiedzę na temat relacji umowy i wzorca uowy
  11. doprowadziła do poznania czym jest waloryzacja
  12. doprowadziła do poznania i zgłoszenia i korekty błędów w tłumaczeniach dyrektyw i wyroków TSUE
  13. jakkolwiek rozwinęło wiedzę na temat umowy kredytu
  14. jakkolwiek rozwinęło wiedzę na temat pożyczki
  15. jakkolwiek rozwinęło wiedzę na temat sposobu rozliczeń w przypadku potwierdzenie nieważności umowy
  16. jakkolwiek rozwinęło wiedzę na temat wartości świadczeń non fecare (vulgo: korzystanie z kapitału)
  17. jakkolwiek wpłynęło na poznanie natury wzorca umowy
  18. jakkolwiek wpłynęło na poznanie korzyści z wyroków SOKiK
  19. jakkolwiek rozwinęło wiedzę na temat różnic pomiędzy potwierdzeniem nieważności a unieważnieniem umowy
  20. jakkolwiek rozwinęło wiedzę na temat natury stosunku zobowiązaniowego
  21. jakkolwiek rozwinęło wiedzę na temat zasady walutowości 
  22. jakkolwiek rozwinęło wiedzę na temat roli UOKiK w zakresie obowiązków wynikających z Dyrektywy 93/13/EWG
  23. jakkolwiek rozwinęło wiedzę na temat zasady nominalizmu
  24. jakkolwiek rozwinęło wiedzę na temat zasady swobody umów
  25. jakkolwiek rozwinęło wiedzę na temat oddanie do dyspozycji
  26. jakkolwiek rozwinęło wiedzę na temat RRSO
  27. jakkolwiek rozwinęło wiedzę na temat odsetek
  28. jakkolwiek rozwinęło wiedzę na temat przedawnienia roszczeń i zasad ochrony przed przedawnieniem
  29. jakkolwiek rozwinęło wiedzę na temat natury pieniądza
  30. jakkkolwiek rozwinęło wiedzę na temat b.t.e. 
  31. jakkolwiek  rozwinęło wiedzę na temat sekuretyzacji
  32. jakkolwiek rozwinęło wiedzę na temat handlu wierzytelnościami bankowymi


Hmm…..


PS. Ufam, że przyszłość przyniesie wiedzę jak to się stało, że z walki wycofał się człowiek, który to wszytko zaczął - Pan Tomasz Sadlik, a centrum frankowego buntu przeniosło się z Krakowa do Warszawy. Kiedyś się i tego dowiemy….


0 komentarze:

Prześlij komentarz